Rob Smith
Rogue Leaders:
The Story of LucasArts – 2008
Pestrá historie
LucasArts si o luxusní knižní shrnutí přímo říkala a "Rogue Leaders"
přesně toto přinášejí. Mohutná kniha s bohatým obrazovým materiálem
(namísto běžných screenshotů čerpá spíše z interních zdrojů, návrhů
designu, herního artu apod.) to bere od podlahy od počátků studia až
kamsi po rok 2008, kdy ještě budoucnost studia vypadala růžově (než
George vše prodal Disneymu, který se chtěl opožděně svézt na vlně
shitových facebook her a nakonec studio úplně zavřel). Pokrývá
dokonce i tvorbu outsourcovanou jiným studiím, kde LucasArts
figurovalo spíše jako správce licence (např. Knights of the Old
Republic od BioWare).
Na jednu stranu
je pochopitelné, že když kniha vznikla jako antologie celé tvorby,
tak svoji pozornost rozprostírá mezi všechny produkty společnosti. A
že těm úspěšným prostoru věnuje trochu více. Na druhou stranu je
škoda, že ten rozdíl není ještě větší – ani u těch největších
klenotů jako Grim Fandango či Monkey Island se kniha (textem)
nepozastaví na více jak pár odstavců. Takže pokud jste doufali, že
se o té své oblíbené hře dozvíte něco víc, "Rogue Leaders" vás
pravděpodobně zklamou. Z mého subjektivního pohledu je také
nepochopitelné naprosté (kromě seznamu na konci) vypuštění Jedi
Academy, dost možná nejlepší Star Wars hry, která kdy byla vydána…
I přes výtky
výše jsou však "Rogue Leaders" velice krásnou knihou, která potěší
mnoha drobnostmi. Ať už jde o proměnlivý obrázek na přebalu, drobné
historky z prastarých dob (kterým kralují ty se Spielbergem) či o
citace zúčastněných vývojářů, vše dohromady funguje příjemně a na
pár minut ke kafi je kniha naprosto ideální. A jestli chcete vědět,
jak to s LucasArts nakonec dopadlo, přečtěte si Blood, Sweat, and
Pixels.