Čtenářský deník, maturitní otázky a jiná verbež

 

Home

Čtenářský deník

Maturitní otázky

Jiné materiály

Odkazy

Guestbook

E-mail

 

Jason Schreier

Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made – 2017

 

            „Blood, Sweat, and Pixels“ je kniha o tvorbě videoher. Trnité, náročné, vysilující a nejisté, přesto hypnoticky návykové a opojné profesi. Jason Schreier je herní novinář, který poctivě prováděl rozhovory s desítkami herních vývojářů, z nichž pak poskládal úžasný obraz toho, jak naše oblíbené hry vznikají.

            Schreier přitom zvolil i chytrý vzorek her, kdy se může věnovat jak v podstatě garážovému vývoji týmů o pár lidech (Stardew Valley, Shovel Knight), přes středně velké produkce (Pillars of Eternity, Halo Wars) až po ty největší AAA tituly (Uncharted 4, Diablo III, Dragon Age: Inquisition, Destiny, Witcher 3).

            Velmi zajímavou (snad i nejzajímavější) tečkou je kapitola o Star Wars 1313, hře, co nikdy nevyšla. Přitom zazářila na E3, herní média o demu psala v superlativech, a přesto shodou okolností produkce stagnovala, až byla nakonec zcela zrušena.

 

            Pokud vás počítačové hry aspoň trochu zajímají, s „Blood, Sweat, and Pixels“ nemůžete šlápnout vedle. Knize není téměř co vytknout – osobně bych snad uvítal trochu více kontextu a pojítek mezi kapitolami, ale to už vážně hledám mušky s vypětím všech sil.

Obraz herní produkce je opravdu něco fascinujícího – v prvé řadě tím, jak žádné ze studií, ať už velké, nebo malé, není schopné tvořit s nějakým řádem. Prakticky všude panuje chaos, vše se několikrát předělává, finišuje na poslední chvíli... a někdy z toho i tak vzniknou nejlepší hry všech dob.